Huisje wel tevree Huisje wel tevree
Waar vrije meningsuiting kan.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Kankerpatiënt gokt op eigen leven

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Huisje wel tevree -> Allerhande
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Joke
Site Admin


Geregistreerd op: 27 Dec 2008
Berichten: 80

BerichtGeplaatst: 31-05-2009 11:32:11    Onderwerp: Kankerpatiënt gokt op eigen leven Reageren met citaat

Een kankerpatiënt die in 2006 te horen kreeg dat hij nog maar een paar maanden te leven had, krijgt 10.000 pond (11.400 euro) als hij op 1 juni 2010 nog in leven is. De Brit heeft al drie weddenschappen afgesloten met zijn eigen leven als inzet.

De 59-jarige Jon Matthews uit het Britse Milton Keynes wedde in 2006 voor 100 pond bij een bookmaker dat hij de zomer van 2007 zou halen. Sindsdien heeft hij de weddenschap al twee keer herhaald. Als hij 1 juni 2010 haalt, krijgt hij 10.000 pond van bookmaker William Hill.

Een woordvoerder van het gokkantoor laat weten nog nooit met zoveel plezier een weddenschap te hebben uitbetaald. Jon Matthews is naar eigen zeggen de eerste persoon die weddenschappen afsluit op zijn eigen leven. (belga/lb)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Joke
Site Admin


Geregistreerd op: 27 Dec 2008
Berichten: 80

BerichtGeplaatst: 31-05-2009 11:35:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Iedereen die het verdict kanker kreeg heeft echt een houvast nodig!
Vanaf het moment dat er een dokter zegt: "sorry we kunnen niets meer voor jou doen." Is het einde vlug daar.
Ik zag dit in eigen familie gebeuren. Vechten en doorbijten totdat die sorry kwam. Drie dagen later was het voorbij.
Zolang er hoop is bijten mensen door! Vechten ze. Het is eigenaardig maar ik zag dit al twee keer gebeuren en al twee keer liet de persoon het leven kort na het verdict.
Ik gun het deze mens van harte nog lang na voorgestelde datum te kunnen leven en te genieten van zijn centen dan!
Als dit zijn houvast is waarom niet!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
speedy



Geregistreerd op: 23 Mei 2009
Berichten: 37
Woonplaats: Scherpenheuvel

BerichtGeplaatst: 31-05-2009 13:10:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat klopt, doch heb ik er ook al verschillende weten gaan in m'n directe omgeving. Ria 32, Sonja 30 , als je ziet hoe deze mensen ervoor vochten, doch sloeg het noodlot toe. Sonja had medicijnen waarop haar lichaam goed reageerde. Ze waren vervaardigd in Zwitserland maar kosten € 1000 per maand omdat ze hier niet erkend werden en dus niet deels terug betaald. Beide dames hadden ook nog jonge kinderen. Het doet je enorm pijn als dit in je directe omgeving gebeurd maar het is enkel de persoon in kwestie die er 24/24 dient mee om te gaan, de pijn verbijten en de kleinste hoop willen grijpen. Als je dan medicijnen vind die het dragelijker maken en je hebt dan weer dat greintje hoop, dan komt die mokerslag dat het niet betaalbaar is! Onbegrijpelijk in deze tijd van moderne technologie en gelden die op de verkeerde plaats zitten! Ria bleef zolang mogelijk doorbijten, ging zelfs met haar man nog naar een privé sauna, deden in zoverre mogelijk nog dingen samen, tot het afscheid kwam!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joke
Site Admin


Geregistreerd op: 27 Dec 2008
Berichten: 80

BerichtGeplaatst: 31-05-2009 13:33:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik weet wat het is als één van de twee het misschien niet meer gaan halen. En alhoewel ik zelf niet ziek was, liep ik ziek.
Je weet niet wat of hoe of waarin en waaruit. Je vloekt, laat je tranen vloeien en toch grijp je vast. Mijn partner kreeg drie jaar geleden te horen dat hij max nog een jaar te gaan had. Er waren dokters die er niet meer wilden aan beginnen. En toch was er 1 jonge stoere arts die er met een klein hartje aan begon! En nogal een geluk, want hij haalde het!
Mijn man kreeg terug een kans en staat er nog, al is het verdorie voor hem niet altijd even gemakkelijk. Daar de adviseur geen idee heeft waarom mijn man twee verschillende medicijnen krijgt voor het zelfde probleem wil hij maar 1tje goedkeuren en dan nog miniem. Resultaat wij kopen het gewoon zelf. Dat kost heel veel, maar beter dat dan het moeten opgeven. We werken dubbel zo hard omdat we er willen komen, alhoewel ik besef dat niet iedereen die kans meer krijgt of kan.
Het is schandalig dat zoiets kan. Dat mensen hun leven moeten opgeven omwille van het wanbeleid hier in België. Schandalig hoe er hier mensen het land binnenkomen en neuscorrecties krijgen! Dit verscheen zelfs in de dokterskrant. Maar alle Belgen die ziek zijn laten ze in de steek. Ik kan goed verstaan dat mensen op de duur stoten uitsteken van pure ellende!
Tot hier toe mogen wij nog spreken van geluk. Er zijn schrijnende gevallen en verdorie het grootste deel van het land kijkt de andere kant op terwijl we die mensen zouden moeten helpen.
Ik kan me hierin echt in opjagen. Net zoals wild vlees jagen ze ons op om op te brengen. En eens dat vlees vlekken krijgt gooien ze het weg, net zoals ons! Brrrr je mag het niemand wensen maar we kunnen alleen maar degelijke wetten verkrijgen mochten die dikke nekken eens in dezelfde positie staan. Maar die sparen ze altijd van alle ellende!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
speedy



Geregistreerd op: 23 Mei 2009
Berichten: 37
Woonplaats: Scherpenheuvel

BerichtGeplaatst: 31-05-2009 13:41:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Zo zie je Joke, ik ken jullie niet echt goed, nooit heb je er eerder een woord over gerept, doch vind ik dit weer erg om horen dat jullie door die hel gegaan zijn, doch petje af voor jullie wilskracht welke overwonnen heeft. Ik hoop dat jullie nog vele jaren samen mogen zijn en dat er eindelijk eens werk gemaakt word om in zulke omstandigheden de medicijnen grotendeels te vergoeden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joke
Site Admin


Geregistreerd op: 27 Dec 2008
Berichten: 80

BerichtGeplaatst: 31-05-2009 13:56:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Thx speedy.
Weet je wat ik het ergste vind?
Het feit dat ik een paar smeerlappen ken om u tegen te zeggen, die al heel wat leed hebben veroorzaakt bij heel veel mensen. En die blijven gezond rondlopen. Krijgen hulp van overal, misbruiken alles en iedereen... Mocht ik een toverstokje hebben das nu eens het allereerste dat ik verander.
We zijn door die hel gegaan en kilometervreter nog iedere dag. Hij klaagt niet, zaagt niet en toch zie je hem vaak ineen krimpen van de pijn. Maar geen dag zal hij verletten. Ik denk eerlijk dat dit zijn redding geweest is. Dat en ons zoontje want hadden wij ons kind niet gehad ik ben er zeker van dat hij had opgegeven van ellende.
Maar soit gedane zaken nemen geen keer. Het is alleen spijtig dat veel mensen heel alleen er door moeten en nog alle ellendige tegenslag over zich heen krijgen. Enorm veel respect heb ik voor die mensen, al brengt hun dat geen stap dichter bij genezing en overleving.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Huisje wel tevree -> Allerhande Tijden zijn in GMT + 4 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum