Huisje wel tevree Huisje wel tevree
Waar vrije meningsuiting kan.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

"Het is trendy om een slechte moeder te zijn"

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Huisje wel tevree -> Vragen, oproep, mededelingen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Joke
Site Admin


Geregistreerd op: 27 Dec 2008
Berichten: 80

BerichtGeplaatst: 23-05-2009 13:41:22    Onderwerp: "Het is trendy om een slechte moeder te zijn" Reageren met citaat

Ik zie mijn man liever dan mijn kinderen", dankzij deze uitspraak werd de Amerikaanse schrijfster Ayelet Waldman plots gehaat door miljoenen moeders. "Maar de tijden zijn veranderd, tegenwoordig is het trendy om een slechte moeder te zijn."

Druk om perfect te zijn
In 2005 schreef Waldman in The New York Times dat ze meer hield van haar man dan van haar kinderen, als reactie ontving ze ontzettend veel haatbrieven. Maar ze maakte van deze slechte publiciteit een nieuwe carrièreopportuniteit. Ze schreef een boek over slecht moederschap dat vrouwen moet bevrijden van de druk om steeds perfect te zijn.

Trendy
Waldman: "Ik kon niet geloven hoeveel vrouwen me haatten. Zoveel moeders die alles opgaven om voor hun kind te zorgen waren boos op me. Gewoon omdat ik zei dat ik mijn partner nog steeds even belangrijk vond als voor mijn moederschap was ik een slechte mama. Maar nu zijn slechte moederschapkwaliteiten trendy, het staat chic."

Britney Spears
Met haar boek wil de vroegere advocate duidelijk maken dat het tijd is om te stoppen dat moeders streven naar perfectie en komaf te maken met het schuldgevoel dat daarmee gepaard gaat. "Er zijn heel wat slechte moeders, maar onze cultuur veroordeelt hen. Kijk maar naar hoe Britney Spears behandeld werd. Moeders zijn zo bang dat ze zelf gaan falen, dat ze met de vinger naar iemand anders wijzen om zichzelf beter te voelen. Ze spelen de 'slechte-moeder-politie. Moeders moeten zichzelf en elkaar leren te vergeven. We moeten onze dagen met onze kinderen zo goed mogelijk proberen door te brengen", besluit Waldman. (ep)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Joke
Site Admin


Geregistreerd op: 27 Dec 2008
Berichten: 80

BerichtGeplaatst: 23-05-2009 13:44:08    Onderwerp: Erg is dat Reageren met citaat

Zie ik mijn kind liever dan mijn man?
De liefde voor mijn kind is anders dan die voor mijn man.
Mijn kind is mijn alles.
Het is eigenlijk moeilijk te verwoorden.
Maar ik zou het bijzonder eigenaardig vinden mocht mijn man mij liever zien dan mijn kind!
Ik weet niet of ik daar echt gelukkig mee zou zijn.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Huisje wel tevree -> Vragen, oproep, mededelingen Tijden zijn in GMT + 4 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum