Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Joke Site Admin

|
Geplaatst: 23-05-2009 13:25:00 Onderwerp: Afdingen geen taboe meer |
|
|
Afdingen is al lang niet meer iets voor op de markt of voor op vakantie. Gedreven door de crisis durft de Vlaming veel meer afpingelen dan vroeger. "Wie niet waagt, niet wint, is nu de houding van de consument", schrijft Het Nieuwsblad.
Taboe
Afdingen was vroeger een taboe. Als nette klant deed je dat niet. Als het al gebeurde, dan gebeurde het slechts bij een beperkt aantal producten, zoals bij de aankoop van die nieuwe auto. Dat taboe ligt inmiddels in gruzelementen. We onderhandelen ook over bankrekeningen, kleren, elektronica en fietsen. Dat bevestigt een onderzoek van Oivo, het Onderzoeks- en Informatiecentrum van de Verbruikersorganisaties.
Crisis
"We merken bij deze trend duidelijk de invloed van de crisis", bevestigt Oivo-directeur Mark Vercammen. "Minder geld maakt dat de consument meer durft. Hij wacht niet af, maar gaat actief op zoek naar een prijsvermindering. Een tweede reden voor het feit dat afdingen nu alom gebeurt, is dat we dezer dagen een nieuw type consument kennen. Een mondige consument, die rationeel op zoek is naar de optimale verhouding tussen prijs en kwaliteit." (belga/bf) |
|
Terug naar boven |
|
 |
Joke Site Admin

|
Geplaatst: 23-05-2009 13:26:18 Onderwerp: Durf |
|
|
Zou het zijn zoals voor het eerst een andere taal spreken?
Eens je die grens voorbij bent dat je wel verder om verder durft te gaan?
Ik doe het niet omdat ik simpelweg niet durf! |
|
Terug naar boven |
|
 |
speedy
Geregistreerd op: 23 Mei 2009 Berichten: 37 Woonplaats: Scherpenheuvel
|
Geplaatst: 26-05-2009 18:17:11 Onderwerp: |
|
|
Zo kun je het wel stellen Joke, doch is dit al zeer lang de manier van kopen bij Afrikanen , Turken en in Oostblok landen. Het is een gevolg van armoede en in ons geval de crisis ,al moet men daar zijn trots voor doorbreken en zal men dat niet zo gauw in z'n directe omgeving doen, maar eerder op plaatsen waar men niet dikwijls komt of plaatsen waar men U niet kent! Anderzijds vind je het ook terug bij de welstellende klasse, ze zijn niet voor niks welstellender dan de middenklasse! Regel is wie durft die wint! Ik heb het in de frituur ook al meegemaakt, jongeren die vroegen of we er een bepaald percentage konden afdoen! Trouwens voor verenigingen die onder Scherpenheuvel vallen en waarvoor het order zich rechtstreeks verbind tot de vereniging geven we 10% korting zodoende weren we de bijna dagelijkse vraag tot sponsoring waarbij je soms geen keuze had en gewoon min. € 50 diende te betalen, daar zijn we resoluut afgegaan. We zijn geen sociale dienst he! Maar een korting naar verenigingen toe lijkt me evengoed een win/win operatie die de goede wil beklemtoont!
Laatst aangepast door speedy op 26-05-2009 23:17:03; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
 |
Joke Site Admin

|
Geplaatst: 26-05-2009 22:46:08 Onderwerp: |
|
|
Ow gaat dat zo bij jullie? Nu deels kan ik het begrijpen, maar anderzijds je staat toch ook niet in uw frituur om u tijd te verspillen! Je staat er om uw eigen boterham te verdienen! Ik vind dit toch wel ver gaan. Mensen verwachten dus dat je een deel van uw eigen inkomsten afstaat omdat anderen niet graag betalen? Het gaat misschien niet om de grote euro's maar het is toch alweer dat. Solidariteit ok, maar er moet respect en begrip zijn voor de werkmens ook! |
|
Terug naar boven |
|
 |
|