Huisje wel tevree Huisje wel tevree
Waar vrije meningsuiting kan.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Verkiezingen

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Huisje wel tevree -> Politiek
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Joke
Site Admin


Geregistreerd op: 27 Dec 2008
Berichten: 80

BerichtGeplaatst: 23-05-2009 13:13:42    Onderwerp: Verkiezingen Reageren met citaat

Niet alleen hekel ik mij aan het feit dat ik voor de tweede keer op een rij moet gaan zitten, ik hekel me ook aan het feit dat ongeacht wat de meerderheid kiest er toch weer een mengeling van kleuren zal komen opdat diezelfde profiteurs aan de macht zouden kunnen blijven.

Enig idee op wie je lijkt qua kiesgedrag?
Doe de test!

http://stemvanvlaanderen.vtm.be/vtm/
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
speedy



Geregistreerd op: 23 Mei 2009
Berichten: 37
Woonplaats: Scherpenheuvel

BerichtGeplaatst: 23-05-2009 16:46:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik kan persoonlijk op geen enkele partij meer stemmen. Welke partij heeft nog zijn idealen want eens ze samen besturen ontstaat er een ware regenboog politiek. Waarom moeten wij nog verplicht gaan stemmen terwijl peilingen weergeven dat 72% van de bevolking niet meer gelooft in politiek. De ene politieke blunder volgt de andere op zonder sancties en diegene die zelfontslag in het verleden namen zitten terug aan tafel. Hoeveel kansen krijgen wij als burger in het dagelijks leven? De crisis die nu heerst laat zich elke maand sterker en sterker gevoelen. Voor de banken vers kapitaal, voor de burger een doos met lege beloftes. Ik veronderstel dat tal van bedrijven ook een loopje nemen met de crisis waardoor ze meer mensen ontslaan of technisch werkloos maken dan nodig aldus mijn mening. Grote bedrijven zoals Porsche de diamantsector om er enkele te noemen vragen om overheidssteun. Waar zijn dan al hun winsten? Volgens de Belgische politiek is er maar één bedrijf dat ze kost wat kost willen "redden" en dat is GM Antwerpen. Zijn ze misschien bang dat het Antwerpse klimaat extreem rechts gekleurd zal worden of hangen er weer financïele belangen aan vast of politieke postjes? Wat we al konden vernemen is dat de haven van Antwerpen de gronden zou kopen om ze dan terug te verhuren. Hoe worden wij niet als een citroen leeggeperst door diegene die aan ons komen vragen om voor hun te stemmen, denken ze nu dat ze met debielen te maken hebben of zijn ze zelf zo dom. Politiek daar kan ik me serieus aan ergeren. Het is een orgaan dat ons dagelijks veel geld kost en waartegenover niets staat tot de burger dan alleen maar betalen en loze beloftes. Sorry voor mij niet langer een koningshuis en geen politiek zoals de hedendaagse waar volgens mij teveel partijen met inspraak zijn om dit kleine land te besturen. Democratie is allang dit land uit! Diegene die via flitspalen nog extra geld uit je zakken halen wensen ook nog dat je voor hen stemt. Veiligheidsbeleid los je niet op met flitspalen, dat is maar al te makkelijk geld innen, daar komt het op neer. Ja politiek maakt me boos omdat het onrechtvaardig is t.o.v. de werkende mens, de kleinere zelfstandigen en de zwakkere mensen in onze samenleving. Wij zijn de generatie die de prijs betalen van de generatie voorheen en de generatie welke nu op komst is welke niet meer wil werken, doch ten volle van het sociale systeem gebruik maakt. Men mag niet vergeten dat desondanks de crisis er nog steeds vacatures openstaan. We worden gewoon alle dagen platgewalst met negatieve boodschappen betreffende de crisis wat met zich meebrengt dat iedereen 2x nadenkt voor hij/zij de geldbeugel opent! Politiek is mensen constant bewerken met negatieve berichten, loze beloftes en ze erin laten geloven dat er voor de middenklasse en lagere klasse geen financïeel comfortzone meer is en dat we ons daar moeten bij neerleggen in een land van 1001 wetten en verplichtingen. Eén ding staat vast hier heb je twee dingen die je zeker overkomen en dat is dat je moet betalen en je moet sterven dat staat als een peil boven water!
Echt blij dat dit eens van m'n hart kon Joke! Bedankt! Ben men ei kwijt Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joke
Site Admin


Geregistreerd op: 27 Dec 2008
Berichten: 80

BerichtGeplaatst: 23-05-2009 20:43:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Dag Speedy,

Super blij jou hier ook te treffen.
Zo af en toe moet ik ook mijn ei kwijt.
En ik kan nogal wat frustrerend rondlopen als ik voel dat er onrecht
gaande is.
Een week geleden zocht ik voor een paar personen informatie op
van het werk uit. In de hoop die mensen uit de ellende te kunnen halen, want ze verzeilden in ellende door goedgelovigheid niet door opzet of kwalijke bedoelingen.
Toen ik bij ons eigen departement moest horen dat voor mensen die geen kant meer weg kunnen, geen hulp meer kan worden geboden werd ik rood van woede.
Ik wist dat we een apenland waren maar verdorie wat was ik naief!
Dagelijks zie ik wat een vuile bedrieglijke boel politiek is.
Ik zit er middenin. Ik zie de uitgaven, ik zie het misbruik en de wanpraktijken en voor die mensen was er geen hulp meer mogelijk.
Ik zeg dit al jaren, laat België 1 keer rechts gaan.
1 keer alles laten vallen zodat we de boel kunnen heropbouwen.
Ik ben helemaal niet akkoord met alles wat rechts te vertellen heeft maar het zou een ommekeer kunnen zijn.
Althans dat is wat ik denk. Ik heb nu al van iedere partij een beleid gezien en het trekt intern op niets! Geloof me, wanpraktijken in overvloed.
Vriendjespolitiek noem maar op. En als je dan iemand bent met mijn karakter krijg je de stempel rebels te zijn. Sommigen zeggen rechtuit een rebelse teef Twisted Evil , ik geef daar niet meer om.
Concreet komt het er idd op neer dat we hier in Belgie als Belg gewoon moderne slaven geworden zijn. Zolang we kunnen betalen alles ok, maar eens we ziek worden hebben we een probleem. Belgen moeten meer het samenhorigheidsgevoel krijgen en niet meer ieder voor zich. Mochten wij Belgen dezelfde mentaliteit hebben als sommige andere rassen ze zouden zo met onze voeten niet spelen want ze zouden weten dat ook wij op straat zouden komen om niet meer op ons hoofd te laten zitten. Maar wij doen het niet. En dat weten ze ook in de wetstraat.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
speedy



Geregistreerd op: 23 Mei 2009
Berichten: 37
Woonplaats: Scherpenheuvel

BerichtGeplaatst: 24-05-2009 00:23:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Blij dat we ergens op dezelfde golflengte vertoeven. Weten jullie nog de witte woede? 50000 mensen kwamen op voor de rechten en bescherming van het kind rond de zaak Dutroux wat ik geweldig vond! Nu word iedereen uitgebuit en komen we nog steeds niet op straat. Begrijp me niet verkeerd, ik wil geen herrie of geweld enkel laten zien dat ze met ons niet langer moeten sollen. Ik doe er gerust een dag mijn deur voor dicht! In andere landen worden ze gewoon uit het parlement verdreven omdat de mensen dat niet pikken, hier slikt iedereen het met de pollepel!
Maar hoe lang nog? Wij betalen het gelag van de banken en de overheden. Het Communisme alsook het Marksisme heeft niet overleeft en nu ook het Kapitalisme niet langer! We hadden een mooi sociaal systeem maar dit is geplunderd door de profiteurs en degene die zich tot wanbeheer gedragen hebben. Wat schiet er nog van over?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joke
Site Admin


Geregistreerd op: 27 Dec 2008
Berichten: 80

BerichtGeplaatst: 24-05-2009 14:55:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Er schiet idd niet veel meer over. Maar heel veel opties hebben we niet. Het enige wat we kunnen doen is overleven of althans te proberen.
De manier waarop het nu gaat is overleven moeilijk aan het worden.
Er zouden een paar wetten moeten geschrapt worden zodat ook de kleine mensen zoals wij kansen maken. Veelal zijn het die kleine simpele zielen die met de beste oplossingen op de proppen komen.
Je hebt van die hooggeplaatste mensen die bijlange niet van de wereld afweten maar toch mee een land regeren. Erg. Ik hoop op beterschap net zoals iedereen maar diep in mijn binnenste weet ik gewoon dat het een verloren zaak is. Die dikke nekken in de wetstraat gaan niet even een stap aan de kant zetten omdat ze het beter willen met de mensen want dat zou hun luxeleven verknoeien en macht ontnemen. Dat zijn geen slimme mensen dat is ronduit gewoonweg krapuul.
Ik heb nooit meegedaan aan een optocht maar als nu de Belgen op straat komen stap ik ook mee. Van collére alleen al Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
speedy



Geregistreerd op: 23 Mei 2009
Berichten: 37
Woonplaats: Scherpenheuvel

BerichtGeplaatst: 25-05-2009 00:22:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Afwachten en kijken wat het word Joke er blijft ons niks anders over!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
speedy



Geregistreerd op: 23 Mei 2009
Berichten: 37
Woonplaats: Scherpenheuvel

BerichtGeplaatst: 26-05-2009 17:13:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Aan de storm vorige nacht bleef maar één positief detail over en dat was dat er tal van verkiezingsborden over de weg lagen waar ik eens lekker overgereden ben. Het waren vooral MR Walen! (lol) Very Happy
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joke
Site Admin


Geregistreerd op: 27 Dec 2008
Berichten: 80

BerichtGeplaatst: 26-05-2009 22:39:50    Onderwerp: Reageren met citaat

lol Kheb gisteren een medewerker van de gemeente aan mijn deur gehad. Ik moest dringend het papier tekenen waarop ik bevestig dat ik kom zitten. Ik had het mijne nl nog niet verzonden en blijkbaar laten ze dat zo niet. Ze moeten maar aangetekend versturen en de brieven vroeger versturen. Maar nee op de allerlaatste moment en dan moet een mens zich binnen de 48 aanmelden. Niet met mij zenne.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
speedy



Geregistreerd op: 23 Mei 2009
Berichten: 37
Woonplaats: Scherpenheuvel

BerichtGeplaatst: 26-05-2009 23:12:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Normaal krijg je een boete van € 250 indien je niet komt opdagen of je stuurt de brief niet tijdig terug, doch ben ik van oordeel dat men beter alle mensen die moeten gaan zitten een onbelastbare premie van € 250 uitkeren ter waardering om hun zondag op te offeren voor het grootste circus van Belgïe! Ook voor de bijzitters natuurlijk. Als de politiekers zich verrijken mogen ze de opgeroepen burgers van mijn part belonen ipv te beboeten, dat zou veel onvrede besparen waar ik 200% begrip voor heb!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
bibi585



Geregistreerd op: 24 Mei 2009
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: 27-05-2009 03:33:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben er ook vet mee met deze verkiezingen weer.
Ik mag dus 210km op en af rijden, mijn zaak in plan laten om daar een onnozel bolleke zwart te gaan kleuren.
Precies of er zal ook maar iets veranderen of ik nu 1, 10 of geen enkel bolleke zwart kleur. Rolling Eyes
We gaan proberen een familielid volmacht te geven, of ze de reden zullen aanvaarden valt nog af te wachten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Huisje wel tevree -> Politiek Tijden zijn in GMT + 4 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum